dimarts, desembre 04, 2007

TENIM DRET A DECIDIR




Tot el meu suport a la Plataforma pel Dret a Decidir. Perquè tenim dret a decidir quin ha de ser el nostre futur com a poble.

11 comentaris:

Anonymous Anònim ha dit...

noi, sóc sempre molt crític amb tu i sobretot amb els teus , però he de reconeixer que amb això els tens ben possats, felicitats.
Només espero que no et truqui en Ferran, el de la "crosta".

dimarts, 04 desembre, 2007  
Anonymous Anònim ha dit...

Hem de poder decidir per moltes raons:
1.Hem hagut d'estar sotmesos al jou de l'Estat per obligació(època de la dictadura de Franco).
2.Som una Nació sense Estat amb una llengua, una cultura i unes tradicions que ens fan diferents, considerada gairebé arreu menys a Espanya.
3. Pels desgavells successius que hem hagut de patir durant molts anys per la manca d'inversions en les infraestructures principals.
En resum, com que no ens han ajudat fins ara, que ens deixin navegar sols, que ja ho podem fer perquè som mariners, des de fa segles,i no necessitem per a res la protecció de l'Estat, però ja veiem que no volen que naveguem en solitari: no fos cas que els avancéssim i els deixéssim enrere...

dimarts, 04 desembre, 2007  
Blogger tonic ha dit...

Hola! Dret a decidir, fins a on?
El missatege és molt simple, si no aprofundim amb tot el q comporta o pot arrivar a comportar en el marc constitucional-legal (fins i tot político-social) actual, tothom estaria d'acord. Però, jo a diferencia de l'anterior comentari; normalment hi ha entessa, però amb això discrepo fermament!

dimarts, 04 desembre, 2007  
Anonymous Anònim ha dit...

que és el dret a decidir?, dons ho explicaré amb una metàfora, si vaig a sopar m' agradaria poder triar el menú, ja sigui pollastre , vedella o andiot, no només la salsa d' acompanyament i encara amb permis d0 altri.

dimarts, 04 desembre, 2007  
Blogger tonic ha dit...

Perfecte! Si jo ja se el q és decidir; però estareu d'acord q per poder decidir, s'han d'acomplir unes serie de premises; q ara per ara no s'acompleixen. Resulta q en el marc actual no te sentit decidir, pq el q en resulti del fet, no tindrà cap valor vinculant, ni legal. Jo simplement dic, o volia dir, q jo no estic en contra de q un poble decideixi el seu futur; però q això s'ha de fer quant el q es decideixi sigui viable (ara per ara no!) i real!! Si vas a un restaurant de peix i demanes pollastre... pues això +/- lo mateix. I sincerament crec q la societat espanyola, ni la classe política, no estan preparats per una reforma a fons de la constitució q permeti un marc en q puguem arrivar a aquest punt. Clar això sempre i quant vulguem jugar a un joc "legal-constitucional". Jo personalment, ho faría. Pq en aquest pais no fa tant, encara et mataven per pensar de tal o qual manera; i amb una treintena d'anys mireu a on estem... confio i crec q podem arrivar fent les coses bé!! I confio i molt!! Però entenc q serà lent i treballat
No incitem a la radicalitat, ni encenem fogueres q despres no podrem apagar!! No caiguem al parany, q faría el joc a la dreta més radical d'aquest pais. Si us plau, tinguem seny; i siguem constants i avancem plegats cap un objectiu, si, però no a qualsevol preu; com intenten d'altres.
Com diu la gran Edurne Pasaban: "ningun 8mil (en referencia a cims com el K2) vale un dedo de mi pie", jo penso q cap idea val una vida humana.

dimecres, 05 desembre, 2007  
Anonymous Anònim ha dit...

A Castella mana gent
que ni ens estima ni ens entén.
(versos trets de "Bandera de Catalunya", obra que es representa a Bellcaire d'Empordà, el Divendres Sant)

dimecres, 05 desembre, 2007  
Anonymous Anònim ha dit...

Volta'l!

dissabte, 08 desembre, 2007  
Anonymous jfk ha dit...

jo vull decidir en quina llengua han d'apendre els meus fills... i no puc. Està inclós això en aquesta plataforma? els que parlem o volem expresar-nos en castellà, tenim dret a decidir?

diumenge, 09 desembre, 2007  
Blogger Joan Margall ha dit...

jfk,
No conec a ningú que se l'hagi discriminat pel fet de parlar o voler-se expressar en castellà. En canvi, pel fet de fer-ho en català, sí.

Joan

dilluns, 10 desembre, 2007  
Blogger Redspy ha dit...

jfk jo estic d'acord amb tu, per cert em sento discriminat perquè el dia que tingui un fill no l'educaran amb suahili... és que és indignant.

dimarts, 11 desembre, 2007  
Anonymous jfk ha dit...

Estimat redspy... lamento que el suahili no sigui llengua oficial a catalunya,... la llastima es que, el castellà, siguent-lo, i havent una llei que deixa que els pares escullin la llengua en la que s'ha d'ensenyar als fills, els goberns no ho deixin fer, en contra d'aquesta llei (curiosament es la mateixa per la qual es multen els comerços que es rotulen unicament en castellà).
Joan ... no veus en aquestes sancions una discriminació per no poder expresar-se en castellà? ja sabràs que hi ha comerços a l'Estartit que rotulen en català i/o anglès i ningú no els multa.

dimarts, 11 desembre, 2007  

Publica un comentari

Subscriure's a Comentaris del missatge [Atom]

<< Pàgina principal